Delicious LinkedIn Facebook Twitter RSS Feed

[2nd Day] Surabaya

18 MEI 2010

Jam menunjukan pukul 4.30 pagi, waktu Indonesia. Cerah tul macam pukul 7 pagi Malaysia. padahal lambat 1jam je ngan waktu Malaysia. Memang agak kekok tuk waktu solat Subuh

      1.   7.00 am, turun makan kat cafe hotel. agak mewah jugakla makanan yang dorang served. Kenyang sampai ke tengah hari. Tapi dalam keadaan rakyat Indonesia yang masih susah untuk mendapatkan sesuap nasi, ada je segelintir rakyat Indonesia dapat breakfast hari2 kat hotel. 


      2.   8.00 am, berkumpul untuk bertolak ke lokasi lawatan pertama, Institut Teknologi Sepuluh Nopember, Surabaya. Sampai je sana, delegasi UniKL MIMET disambut oleh Perwakilan Mahasiswa Fakultas Teknologi Kelautan.


Cenderamata dari pihak UniKL MIMET

Cenderamata dari JPM UniKL MIMET


     3.   Taklimat telah diberikan oleh Dekan-dekan Fakultas Teknologi Kelautan dan Timbalan2 Dekan UniKL MIMET. Pihak mahasiswa membawa delegasi UniKL MIMET melawat sekitar kampus dan lab2 yang ada di ITS. terpegun masing2 tengok pengisian yang ada program2 akademik ITS.



Tension Leg Platform (TLP)
    4.   Then last sekali lawatan ke Labotarium Hidrodanamika. Macam lab yang ada kat UTM Skudai tapi skala lagi besar. 


Ship Model Workshop
Painting Shop & Model Preparation Shop
Maneuvering & Ocean Basin
          •  Deep part: 60m x 35m, max water depth : 9.5 m
Towing Tank
          • Length : 234.5m, Breadth : 11m, Water Depth : 5.5m



    5.   Lastly trip of the day, pergi Pulau MADURA, penah dengar tak cerita pasal pulau yang popular kat Indonesia ni. So, baik korang Google . haha



Jambatan ke P.Madura

"Merokok dapat menyebabkan kanker, serangan jantung, impontensi, dan gangguan kehamilan & janin", iklan rokok sebesar2 billboard kat Surabaya.



0 comments:

Post a Comment

Related Post

Flag Counter

free counters

Page Rank

About Me

Penulis adalah pengasas bagi Fiuzzhafiz Works. Penulis merupakan mahasiswa tahun akhir yang kini menuntut di sebuah universiti swasta tempatan dalam bidang teknologi kejuruteraan marin. Semua gambar adalah hakcipta terpelihara melainkan dinyatakan oleh penulis.