Delicious LinkedIn Facebook Twitter RSS Feed

[Tutorial] Bayar Yuran Guna CIMB Clicks

kepada rakan Universiti Kuala Lumpur or sapa2 yang selalu gunakan internet banking untuk buat pembayaran online. ni aku bagi step2 bagi kurangkan sikit nak beratur panjang kat bank 2. siapa masih takda akaun ni, sila pegi buat ya.


 1. Login Akaun CIMB Clicks

2. Klik pada Bill Payment
3. Klik pada Full Payee List
4. Pilih Education (dalam kes aku)
5. Pilih UniKL Malaysian Inst of Marine Eng Tech (MIMET) (dalam kes aku)
  •    Then satu pop-up akan keluar untuk penuhkan tempat kosong,
Student Name:
Student IC No.:
Invoice No.:  (boleh didapati dalam ecitie)
Amount (RM):


6. Lepas tu bank akan meminta untuk pengesahan, jika semua kandungan betul, Klik Proceed to Payment
7. Dan..    Selesai..






Aku rasa budak tadika 6 tahun pun reti guna if baca tutorial aku. haha. jangan lupa Print ya sebagai bukti pembayaran.

0 comments:

Post a Comment

Related Post

Flag Counter

free counters

Page Rank

About Me

Penulis adalah pengasas bagi Fiuzzhafiz Works. Penulis merupakan mahasiswa tahun akhir yang kini menuntut di sebuah universiti swasta tempatan dalam bidang teknologi kejuruteraan marin. Semua gambar adalah hakcipta terpelihara melainkan dinyatakan oleh penulis.