Delicious LinkedIn Facebook Twitter RSS Feed

Engin Daihatsu Turbo

Aku takde la minat sangat pasal kereta ni (dengan tunjuk muka serius sambil kening naik atas). Saja nak bagi tau kat peminat enjin-engin turbo kat luar sana. Aku ada kereta Daihatsu Charade G11 (1985) bukan turbo. 

Image credit to : here

Ingat nak bubuh la turbo dah aku tengok awak-awak luar sana duk bubuh turbo, masyuk je atas jalan. Siap ada race dengan kereta kapasiti besar lagi. Tapi bila aku pegi buat survey satu hari ni, aku nampak engin ni. Aku fikir2 camna la nak modifed masuk dalam engin aku. Confirm2 kereta Bentley pun tak dapat lawan jika guna engin ni. Serius beb!



Engine ni la aku tengok tu
Spec:

Daihatsu 6DLM26SL Marine engine 
1500 Horsepower
rated at 1500HP @ 720RPM 
S/n DL626053 
Bore: 260 mm 
Stroke: 340 mm 
weight: 12,000 kg 
Turbo: IHI BBC VTR251-2


p/s: yang tak puas hati dengan Myvi korang pun apasalahnya tukar engin ni. ke nak beli yang " LAGI BEST, WOO'OO'OOO"

2 comments:

Ummi Atiqah
July 4, 2011 at 8:41 PM comment-delete

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............


xfaham apa pn bab2 enjin kereta ni...huhuhu..

Reply
FiuzzHafiz
July 4, 2011 at 8:49 PM comment-delete

kena blaja skit2 atiqah.:)

Reply

Post a Comment

Related Post

Flag Counter

free counters

Page Rank

About Me

Penulis adalah pengasas bagi Fiuzzhafiz Works. Penulis merupakan mahasiswa tahun akhir yang kini menuntut di sebuah universiti swasta tempatan dalam bidang teknologi kejuruteraan marin. Semua gambar adalah hakcipta terpelihara melainkan dinyatakan oleh penulis.